Kliknutím se vrátíte na úvod webu
Úprava předního nárazníku na Favoritovi - Autor Admin
     Změnou předního nárazníku se zabývá mnoho profesionálních firem (www.ellri.cz), nicméně jsem zkusil upravit přední nárazník Favorita po svém.
     Nárazník jsem upravil z originálu co je na Favoritovi. V prostřední části nárazníku jsem vyříznul pilkou na železo příčky co zakrývají chladič a jelikož nemám přední mlhovky, ale místo nich záslepky, tak jsem tyto záslepky vyříznul lupínkovou pilkou podél vylisované linie (cca 15 mm). Ve výsledku jsou stejně široké výřezy jak u záslepky, tak u prostředku nárazníku. Po tomto vyříznutí však ještě zůstává mezi záslepkou mlhovky a příčkou rušivý výčnělek. Já jsem tento kousek plastu uříznul do roviny, ale po vyříznutí po něm vznikne díra! Tu jsem zasilikonoval (možná zapatexoval, už nevím) a posléze jsme to ještě vykytovat jemným tmelem a vyhladil nejjemnějším brusným papírem = vodní papír. Brousí se po kousíčkách tak, že tento kousíček papíru namočíte do vody a vybrousíte do naprosté hladkosti. (pokud chcete mít stale černý nárazník tak stačí jen nastříkat tento vykytovaný a vybroušený kousíček černou barvou).
     Podle původního záměru škodovky měli být spodní části nárazníků v laku auta, ale nakonec se to nedostalo do výroby. Nicméně to na originálních náraznících Favorita vypadá asi nejlíp. Nejprve ho musíte dokonale očistit/odmastit od nečistot buď technickým benzínem nebo lihem. Následně doporučuji vykytovat případné díry jemným tmelem (pokud chcete aby to k něčemu vypadalo tak nárazník nastříkněte stříkacím tmelem a vybruste ho k dokonalosti). Pokud budete stříkat pouze spodní část nárazníku nezapomeň ho zakrýt novinami a izolepou. Potom musíte použít speciální základovku na plasty, která plast jako-by jemně "rozleptá" aby na něj chytly další vrstvy, nastříkat normální základní barvu a následně pak vrchní lak auta, který nechat pořádně alespoň 3 dny vytvrdnout někde v teple, jinak vám odlétající štěrk udělá do laku nerovnosti.
     Nakonec jsem použil na zakrytování alu mřížkou. Alu mřížku jsem nastříhal u záslepek s přesahem 1 cm a ohnul jsem ji tak, aby konce doléhaly na okreje záslepky a zalepil zezadu silikonem. U předního nárazníku jsem ohnul alu mřížku směrem k chladiči s přesahem 5 cm a také zalepil průhledným silikonem.
Kliknutím zvětšíte obrázek Kliknutím zvětšíte obrázek Kliknutím zvětšíte obrázek Kliknutím zvětšíte obrázek Kliknutím zvětšíte obrázek Kliknutím zvětšíte obrázek

Renovace zašlého černého plastu na nárazníkách - Autor Admin
     Pokud máte zašedivělé nárazníky, tak je nedoporučuji renovovat speciálními krémy na plasty, protože efekt krémů je z mé zkušenosti velice krátkodobý a nárazníky opět po čase zešedivějí. Doporučuji očistit nárazníky ředidlem ACETON, efekt je stejný jako u krému, ale je dlouhotrvající. Čistil jsem boky zadního nárazníku od barvy pomocí Acetonu v létě 2003 a dodnes jsou boky nárazníku stéle černé.
Kliknutím zvětšíte obrázek Kliknutím zvětšíte obrázek